@judithellen

uitspraken, keuzes, inspiratie, waarom, drukwerk, theater, thuis, den haag

Goede waar prijst zichzelf: Iets dat goed is wordt vanzelf gewild

with one comment

Na een aantal jaren werkzaam te zijn in de pr en communicatie branche weet ik dat het vaak lastig is om media aandacht te krijgen. Toen ik bij het theater werkte probeerde ik voorstellingen en concerten te ‘verkopen’ aan de schrijvende pers. In de locale pers kreeg ik dit vaak voor elkaar. Landelijke aandacht was zeer zeldzaam. Bij de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten (KABK) gaat het iets makkelijker. Maar ook niet vanzelf. Ik neem het de pers niet kwalijk, er zijn zoveel voorstellingen, concerten, tentoonstellingen, open dagen en exposities. Maar frustrerend is het af en toe wel.

Toen ik in september vorig jaar met Harry Wassenaar, de directeur van de Boodschappen Begeleidings Dienst sprak over zijn nieuwe idee ‘ opstapmetoma.nl’ was ik gelijk enthousiast. Dit idee heeft namelijk niet alleen maatschappelijk belang, alle betrokken partijen hebben hier voordeel mee. De bedrijven die mee doen, de ouderen omdat die de deur uit komen en de bedrijven die de kortingen aanbieden. Ik werd gevraagd voor een klankbordgroep om mee te denken over de pr en marketing. Toen ik begin dit jaar gevraagd werd deel te nemen in het bestuur heb ik direct ja gezegd.

Vandaag was de officiële lancering van de website.  Maar aan persaandacht geen gebrek! De Telegraaf, RTV West, Man bijt hond, Q-music, Omroep Max, Radio 538, Hart van Nederland.. en zo kan ik nog wel even doorgaan.

De aandacht die opstapmetoma.nl heeft gekregen is buiten alle verwachtingen. Met de Telegraaf (landelijk aandacht!!! ) waren we al blij. Geen idee dat er ook nog landelijke tv en radio bij zou komen.

Jongeren zijn opgegroeid met het idee dat het normaal is dat opa en oma in een verzorgingstehuis zitten. De meeste ouderen krijgen nooit bezoek. Tijdens de lancering vandaag hoorde ik veel mooie verhalen over mensen die gelukkig nog wel bij hun opa, oma, tante of buurvrouw over de vloer komen. Net als ik bij mijn lieve omaatje van 91!

zie ook mijn pagina over opstapmetoma.nl

Written by judithellen

30 maart 2010 bij 20:28

Geplaatst in communicatie

Tagged with , ,

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] opstapmetoma.nl wordt gelanceerd en krijgt enorm veel aandacht in de pers […]

    mijn 2010 « @judithellen

    1 januari 2011 at 18:53


Geef een reactie

