@judithellen

uitspraken, keuzes, inspiratie, waarom, drukwerk, theater, thuis, den haag

arrivederci Milano

leave a comment »

Vorige week maandag avond vertrok ik met een vlucht van Easyjet naar Milaan. Als pr & communicatie medewerker bij de KABK moest ik van dinsdag tot en met donderdag aanwezig zijn op de Salone del Mobile, de meubel- en design beurs. De heenreis ging uiterst gesmeerd. Het vliegtuig landde zelfs twintig minuten eerder dan de bedoeling was. De beurs ging goed, ik had veel journalisten gesproken en er waren veel bezoekers, maar het was ook erg vermoeiend. Van maandag tot en met donderdag had ik ongeveer negen uur geslapen. Aardig vermoeid dus toen ik donderdag naar huis zou gaan. Mijn vlucht ging om half zeven ’s avonds. Om drie uur zou ik weg gaan om met eerst de metro en dan de bus naar Vliegveld Malpensa af te reizen. Om een uur hoorde ik bezoekers praten over een aswolk. Toen ik naar mijn mobiel keek zag ik dat ik veel gemiste oproepen had en belde mijn vriend. Je zult voorlopig in Milaan moeten blijven Juut, er is een vulkaanuitbarsting in Ijsland en voorlopig zal niks vliegen. Ik kon het niet geloven, niet vliegen, hoe kan dat nou! Mijn collega’s die pas later terug naar Den Haag zouden gaan lachte een beetje om dit nieuws. Ach, dan kom je weer terug en vlieg je morgen weer. Het bleef lang onduidelijk of mijn vlucht wel of niet doorging. Toen ik op het vliegveld aankwam zag ik het, cancelled..

Naar de Easyjet balie. Wil je in een hotel? Nou, ik wil gewoon weten of ik een ticket voor morgen kan krijgen en of jullie enig idee hebben hoe lang dit gaat duren!? Als je naar het hotel gaat hoor je meer en kun je gebruik maken van Internet om een nieuw ticket te boeken. Ok, naar het hotel in Como. Op het vliegveld was het chaos. Personeel schold passagiers uit en liepen weg zonder enige info te geven.
Toen ik in de bus (in een touringcar bus met 1 Pool en 1 Braziliaanse) zat realiseerde ik me dat ik niet eens wist hoever Como van Milaan lag en hoe ik de dag erna weer terug zou komen? De buschauffeur sprak alleen Italiaans, jammer.  De schoonheid van het Comomeer overviel me. Ik zat opeens midden in de bergen aan een helderblauw meer. Het hotel bleek een 4 sterren hotel te zijn. Wel een erg zakelijk hotel, maar met een balkon (met uitzicht op het meer), een bad en een gigantisch groot comfortabel bed. Het hotelpersoneel had alleen geen informatie en kreeg deze ook niet. Het lukte me nog om via Internet een ticket voor de aankomende dag, vrijdag 15.00 uur, te krijgen. Maar ook toen wist ik eigenlijk al dat ik niet zou vliegen. Na een citroen risotto en een glas prosecco besloot ik vroeg naar bed te gaan. Na ja, na nog eerst even in het bad te hebben gelegen, ik was er nu toch.

Om 5 uur schoot ik wakker. Toen ik op cnn hoorde dat dit zeker nog een dag zou duren besloot ik de trein te pakken. Ook al zou dit probleem een dag later opgelost worden, tickets krijgen voor latere data was inmiddels ook onmogelijk.

De Braziliaanse en de Pool heb ik niet meer gezien. Ik ben benieuwd hoe het met hen is afgelopen. De Braziliaanse vertelde me dat ze jaren had gespaard voor deze reis. Via Amsterdam zou ze doorvliegen naar Berlijn, Brussel, Praag en Lissabon. Ik ben bang dat van deze reis weinig terecht is gekomen.

Omdat ik geen idee had hoe lang mijn reis zou duren en verlopen heb ik geen foto’s met mijn mobiel gemaakt. Mijn mobiel loopt namelijk nog wel eens vast. (ja, het is windows). Na het vastlopen is meestal het aantal procent batterij met 20 gedaald. Om toch een indruk te geven, heb ik wat plaatsjes van het web gehaald. Morgen meer over de bijzondere treinreis door de Italiaanse en Zwitserse Alpen.

Written by judithellen

19 april 2010 bij 12:32

Geplaatst in 't leven

Geef een reactie

