@judithellen

uitspraken, keuzes, inspiratie, waarom, drukwerk, theater, thuis, den haag

de kracht van oude media

with one comment

Ook theaters en Schouwburgen zetten steeds meer sociale- en nieuwe media in om een voorstelling of concert onder de aandacht te brengen. Het beste resultaat bereik je door de combinatie van oude- en nieuwe media. Op deze manier wordt de mogelijke bezoeker op verschillende momenten geconfronteerd met het aanbod. Tot deze op een gegeven moment denkt, wat is dit, ik kom het overal tegen..het zou wel wat zijn, ik ga er even induiken.

Als je niet met aanbiedingen werkt is het moeilijk te zien wat het effect van een actie is geweest. Nu het theaterseizoen weer begonnen is, is het spannend hoe de voorstellingen gaan lopen. Welke gaan vanzelf, en waar moet aandacht aan besteed worden. Dagelijks worden de cijfers bekeken en geanalyseerd om zo een beeld te krijgen van het gedrag van de klant. Zijn de bezoekersaantallen naar aanleiding van die advertentie gestegen? Heeft de nieuwsbrief effect gehad.

Een erg oud medium is de krant. Een journalist wordt uitgenodigd voor een première en schrijft hier een stuk over. Vorig week was de première van een voorstelling die binnenkort in het theater staat waar ik werk. Deze week druppelde de recensies binnen. Ze waren goed, maar niet uitmuntend. Tot die van de Volkskrant binnenkwam. Patrick van den Hanenberg gaf de voorstelling vijf sterren. Een lovende recensie, in één woord subliem stond er onder de foto. Gelijk gingen er mensen bellen voor deze voorstelling. Binnen een dag waren er meer dan 300 kaarten verkocht!
Wat je ook voor campagnes en marketing acties inzet, er gaat niks boven een goede recensie in een landelijke krant! Hoewel het de mening van een iemand is, neemt men het toch aan. Het is alsof de voorstelling daarna meer status gekregen heeft. Vanaf vandaag start de driehoekscampagne in de stad. Ik ben benieuwd wat hier het effect van wordt, maar zijn het dan de driehoeksborden? Of is het te attendering die men doet denken aan die goede recensies.

Benieuwd om welke voorstelling het gaat? kijk hier

Geschreven voor CultuurMarketingProfessionals.nl

Written by judithellen

21 september 2010 bij 08:14

Geplaatst in communicatie, theater

Tagged with , ,

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. Fantastic website, I hadn’t noticed judithellen.wordpress.com previously in my searches!
    Keep up the fantastic work!

    free movies online

    19 oktober 2010 at 18:52


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: