@judithellen

uitspraken, keuzes, inspiratie, waarom, drukwerk, theater, thuis, den haag

5 minuten

with one comment

Zet je tijd. Vijf minuten laten lopen, zet je ballpoint vast aan het papier en schrijf. Onafgebroken. Je dwingt je gedachten verder te schrijven. Er zullen verrassende uitkomsten zijn om voor te lezen. …
Dit schreef karin in haar blog een tijdje geleden.

Doordat ik de laatste tijd weinig bloginspiratie heb, waarom weet ik niet, dacht ik laat ik dit eens doen. Nu dus, tijdens mijn lunchpauze. Vijf minuten.

Maandagochtend, het viel niet mee om vanochtend op te staan. Het was pikdonker toen de wekker ging. Het gevoel dat het nog midden in de nacht was.  Volgens mij is een mens hier niet voor gemaakt. In het donker opstaan. Ik ben dan ook van mening dat het absurd is dat iedereen ‘gedwongen’ wordt binnen bepaalde tijden te werken en te leven, terwijl iedereen anders is. Ik heb wel eens gelezen dat het hele 8 uur werken, 12 uur rusten niet natuurlijk is. Vroeger, toen wij nog jagers / verzamelaars waren, deden wij mensen kleine slaapjes van een paar uur en dat de hele dag/nacht door.
Het is druk op het werk. Kaarten moeten verkocht worden, zalen gevuld worden. Na het werk nog even naar mijn lieve oma van 92! En dan lekker pannenkoeken eten, daar kijk ik nu al naar uit.

De 5 minuten zijn om. Heeft het geholpen? Ja..ik denk niet dat ik anders een stukje over slapen en opstaan geschreven had.

Written by judithellen

18 oktober 2010 bij 12:52

Geplaatst in 't leven

Tagged with ,

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. 😉

    karin r.

    18 oktober 2010 at 13:00


Geef een reactie

