@judithellen

uitspraken, keuzes, inspiratie, waarom, drukwerk, theater, thuis, den haag

brenda, de psychologe

leave a comment »

Na een mooie avond in Amsterdam fietste ik gister door de Haagse Weimarstraat richting huis. Een rustig ritje, tot ik vijf politie auto’s zag staan en enorm kabaal hoorde. De politie probeerde wat mensen te arresteren. Ik zag iemand op de grond liggen, schreeuwend met twee politieagenten erop. Iemand stond tegen de muur en een vrouw was aan het gillen. ” Dit kan niet hoe jullie ons behandelen. Jullie mogen ons niet aanraken.” Het lukte de politie niet met tien man de drie personen onder controle te houden. Totale chaos. Ik besloot verder te fietsten, tot dat er voor mij opeens een vrouw van haar fiets afviel. Totaal bezopen lag ze op de grond, met een bebloed gezicht. Ik besloot te helpen. Daar zat ik op de grond, samen met twee andere toevallige voorbijgangers. De beschonken vrouw vond het wel grappig en vroeg wie wij waren. Bas, de kok die net van zijn werk kwam. En Omar stelde zich voor als Belgische Marokkaan. Toen ik vroeg wat Omar deed vertelde hij dat hij acteur was. Een keer heeft hij in een film mogen spelen. Als Belgische Marokkaan op een technofeest. Wat een rol!

De vrouw wist gelukkig het nummer van haar echtgenoot. Na bijna een half uur werd ze opgehaald. Brenda, de psychologe. Dankbaar dat ze was wilde ze me zoenen, met haar bebloede gezicht. Dat heb ik even aan me voorbij laten gaan.
Het was een bijzondere avond, vol excessen.

Written by judithellen

12 maart 2011 bij 13:23

Geplaatst in Den Haag

Tagged with ,

Geef een reactie

