@judithellen

uitspraken, keuzes, inspiratie, waarom, drukwerk, theater, thuis, den haag

#Twaartup

with 2 comments

Afgelopen vrijdag was voor mij de tweede twaartup. Ik gebruik de twaartup altijd om mensen uit te leggen dat activiteit online, zorgt voor meer activiteiten offline.

Een twaartup onstaat via een twtvite, een uitnodiging via twitter. Het doel: taart eten en met een kleine groep netwerken, bijkletsen en ideeën uitwisselen.

Via twitter ben ik in contact gekomen met veel bijzondere mensen. Mensen die er voor mij zijn, advies geven en elkaar helpen als het nodig is. Twitter brengt mensen bij elkaar, zorgt voor meer (offline) contact en biedt daarnaast ook nog veel kansen.

Eigenlijk werkt het heel simpel:

Twaartup via twitter – > twaartup: nieuwe mensen ontmoet, lekkere taart gegeten, nieuwe locatie ontdekt -> nieuwe volgers op Twitter -> reacties via Facebook: meer offline & online contact!

Men vraagt mij vaak, heb je nog wel een leven..je zit zoveel op sociale netwerken. Ik denk dat ik per dag hier maar een uur mee bezig ben. Terwijl het mij zoveel meer brengt. Het brengt mensen naar elkaar toe, zoals ook toen de treinen afgelopen winter niet reden. Via twitter werd aangeboden mensen in nood naar huis te brengen. Twitter is snel, nieuws hoor ik daar dan ook het eerst. De krant brengt oud nieuws, leuk voor achtergrond informatie, maar voor de feiten tegenwoordig toch echt te langzaam.

En vergeet niet, Twitter is een middel. Geen doel. Als er via Twitter of facebook mensen worden opgeroepen voor een vechtpartij, komt dit niet door de sociale media, maar door de mensen. Een aantal jaren terug hadden ze elkaar waarschijnlijk gebeld en ging het iets langzamer. Maar het doel is hetzelfde, het middel alleen anders.

Lees ook taartup

en de winnaar was voor mij deze keer: kwarktaart
Wil je zelf een keer een twaartup, tweetup of een andere -up organiseren, dat kan, gewoon via twtvite.

Written by judithellen

20 maart 2011 bij 17:09

Geplaatst in social media, twitter

Tagged with

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. zat tot en met 9 uur ’s avonds propje vol van de chocotaart, maar wat was het gezellig en lekker!

    karin r.

    20 maart 2011 at 22:59


Geef een reactie

