@judithellen

uitspraken, keuzes, inspiratie, waarom, drukwerk, theater, thuis, den haag

Den Haag, mooie stad…

with one comment

Ik houd van Den Haag. Ik ben er geboren en getogen. In een andere stad wonen kan ik mij bijna niet voorstellen. Vooral omdat ik het strand erg zou missen. Het is een gevoel. Het idee dat je binnen tien minuten op een plek kunt zijn waar je naar de horizon kunt turen. De zon in de zee zien zakken. De ruimte. Ontsnappen.

Het zijn de mensen die deze prachtige stad verpesten. Hagenezen hebben geen goede naam en dat is niet zomaar. Dat ervoer ik helaas gister weer op de fiets.  Man en Vrouw. Met een kinderwagen. Ik keek om. ‘Wat zit je nou te kijken big’ zei Man tegen me.  ‘Sorry ik fiets gewoon’ was mijn reactie. En dat was de verkeerde. Of ik even terug wilde komen. Pardon? Het meest verbazend was nog wel dat Vrouw, met pasgeboren baby niet op of om keek. Alsof het de normaalste zaak was dat Man op straat staat te schreeuwen dat hij een vrouw wil slaan omdat ze kijkt.

Ooohhhoohhh Den Haag. Mooie stad achter de duinen. Met helaas minder mooie mensen….

Written by judithellen

13 november 2011 bij 15:25

Geplaatst in Den Haag

Tagged with ,

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. daar begrijp ik ook niks van. in een winkelcentrum wilde een klein jongetje over de grond heen waarop zijn moeder keihard riep: ‘Hey! Doe eens normaal, Mongool!’ …

    Ik stond met mond wijd open. …

    karin r.

    30 november 2011 at 13:48


Geef een reactie

