@judithellen

uitspraken, keuzes, inspiratie, waarom, drukwerk, theater, thuis, den haag

sterrenstof

leave a comment »

Vanaf jongs af aan kom ik veel in het theater. Mijn stiefvader was hoofd culturele redactie van de Gemeenschappelijke Pers Dienst (GPD) waardoor ik vaak op premières was. Het was normaal, ik keek niet op of om als ik weer eens de cast van GTST zag. Beroemdheden deden mij niets. Nee, iets anders bracht mij in vervoering.

Ik kreeg de kans om tijdens mijn HBO-opleiding tien maanden stage te lopen bij het mooiste theater van Nederland, Koninklijk Theater Carré.  Dat voelde als thuiskomen. Na mijn stage ben ik daar afgestudeerd terwijl ik drie dagen per week op de afdeling publiciteit werkte.  Ook daar waren veel premières, koninklijk bezoek, feestjes, het was de tijd van mijn leven.  Wat is dat toch met theater.

Laatst moest ik een rondleiding geven achter de schermen van het Lucent Danstheater. Vlak voorafgaand aan de voorstelling namen we een kijkje op het toneel, in de orkestbak en de kleedkamers. Ik keek achterom en zag 28 blije gezichten. Een ervaring om nooit te vergeten hoorde ik. Een kijkje achter de schermen van de illusie, de magie. De magie van het theater.

En ja, wat is dat toch met theater? Ik denk dat wij mensen als kind allemaal wel de droom hebben om goed te kunnen zingen, de sterren van de hemel te dansen of een zaal met humor plat te krijgen. En nu mogen wij daar naar kijken, naar deze mensen die iets kunnen, wat wij eigenlijk stiekem allemaal willen kunnen.

Written by judithellen

3 december 2011 bij 09:45

Geplaatst in theater

Tagged with , ,

Geef een reactie

