@judithellen

uitspraken, keuzes, inspiratie, waarom, drukwerk, theater, thuis, den haag

WRITE ON THURSDAY #WOT 2

with 11 comments

Wens

Geschreven in het kader van #WOT (WRITE ON THURSDAY)

Een wens klinkt voor mij vrij abstract. Ik wens dat….? Is ‘ik wens’ niet hetzelfde als ‘ik wil’ ? Voor een deel. Maar een wens kan groter zijn. Zonder dat je er zelf invloed op hebt. Ik ben meer een ‘ik wil’ type.  Over het algemeen heb ik alles wat ik wil, nou bijna alles dan.

Voor mijzelf heb ik weinig te wensen. Ja, de wereld zien. Ware liefde. Maar ik heb vooral wensen voor anderen. Wensen voor mensen, maar juist ook voor dieren.

Ik ben een dierenvriend. Ik geloof dat dieren, net als mensen, wel degelijk dingen voelen. Emoties, die wij ook voelen als eenzaamheid, angst, geluk en het gevoel van geborgenheid. Waarom gaan wij mensen dan vaak met dieren om alsof het producten zijn? Dingen die niets voelen? Fungeren als een etalage voor ons?

Mijn wens is dan ook, dat er meer mensen komen die denken zoals ik. Behandel dieren zoals jij zelf ook behandeld wilt worden. Met liefde en respect!

~~~~~~~~~~~~

Wat is WOT?

De Write On Thursday. #WOT. Iedereen kan meedoen, het is een creatieve schrijfopdracht, vrij om te bepalen hoe je dat wilt doen, zoals het bij bloggen hoort en mag kort, lang, in blog, flog- of vlogvorm. Het gaat erom dat je het woord wat elke donderdag gebruikt gaat worden in z’n meest vrije vorm kan uitleggen. Wat vind je ervan, hoe denk je erover, heeft het een metaforische werking, zijn er vergelijkingen, kun je een anekdote terughalen, laat het je dromen of is het vlak en abstract?

Het woord voor WOT wordt elke donderdag geplaatst op het blog van Karin 
In de reacties op het blog worden de koppelingen van de andere WOT blogstukjes geplaatst.

nb aan de WOT 1 heb ik niet meegedaan..

Written by judithellen

12 januari 2012 bij 15:48

Geplaatst in WOT

Tagged with ,

11 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. wat een lieve wens!
    gewoon goed voor je beestjes zorgen,
    helaas ik word geen vegatariër ,
    maar eet wel biologische groenten en vlees

    linda kwakernaat

    12 januari 2012 at 17:28

  2. Een hele mooie wens, gaat trouwens ook op voor de medemens…

    Aline

    12 januari 2012 at 17:35

  3. Wat een fijne wens

    Miss-Artemis

    12 januari 2012 at 19:38

  4. Dieren, mensen, alles wat leeft verdient ons respect en onze liefde. Wat zou de wereld er mooi uitzien als we dat met zijn allen eens echt zouden gaan snappen.

    Robert Keizer

    12 januari 2012 at 20:13

  5. Een wens die me erg aanstaat. Gaandeweg ga ik steeds verder in de keus om mijn dierenliefde ook in daden om te zetten vwb de dingen die ik eet. Of ik uiteindelijk geen vlees meer zal eten of alleen incidenteel van dieren die een fatsoenlijk leven hebben mogen leiden zal de toekomst wijzen.

    petepel

    12 januari 2012 at 23:44

  6. mooie #WOT, judith. En een aparte ook.

    karin r.

    13 januari 2012 at 08:30

  7. Een mooie wens. Ik snap er ook niets van hoe iemand kan genieten van iets op zijn bord terwijl je met elke hap dierenleed inslikt. Wat ik vaak hoor zeggen is ‘ eerst oplossen van het menselijk leed op aarde en dan pas dieren- of ander leed’ ik zou niet weten waarom we het niet beide kunnen.

    Saskia van der werff

    13 januari 2012 at 08:53

  8. Mooie insteek van de WOT!

    Heide (@1espresso)

    13 januari 2012 at 09:50

  9. Daar kan ik allen maar op zeggen: AMEN!!

    Deborah Hamar

    13 januari 2012 at 15:50

  10. Way to write! Fijne wens, en lekker geschreven. Ik kom terug voor meer

    Ruud

    13 januari 2012 at 22:12

  11. behandel leven zoals jij ook wilt leven , thnx

    Marjolein Gerrits

    15 januari 2012 at 22:04


Geef een reactie

