@judithellen

uitspraken, keuzes, inspiratie, waarom, drukwerk, theater, thuis, den haag

bijzondere mensen

leave a comment »

In je leven ontmoet je heel veel mensen.  Sommige vluchtig, andere blijven langer en gaan. Er zijn ook mensen die altijd blijven. Niet zozeer fysiek in je omgeving, maar in je hoofd. Mensen waardoor je een bepaalde beslissing hebt genomen, of dingen bent gaan inzien. Door vertrouwen, hulp of gewoon, door te bestaan.

Iedereen heeft wel een paar van dat soort mensen. Een paar dagen geleden, toen ik Conny Janssen interviewde voor de theatertweetup rondom haar jubileumvoorstelling Life/Live, kwam ik erachter dat wij zo’n persoon gemeen hebben.

Ze vertelde dat toen ze net wilde beginnen als zelfstandig choreografe er een theaterproducent was die in haar geloofde en haar kansen bood. Daardoor kon ze die stap maken.
Die producent was later adjunct-directeur bij Koninklijk Theater Carre, waar ik als meisje van 23 tien maanden stage liep. Hij gaf mij kansen, had vertrouwen in mij. Ik heb daar veel geleerd. Na mijn stage heb ik in Carre mijn afstudeeronderzoek gedaan en terwijl ik dat deed werkte ik drie dagen per week ook op de afdeling Marketing/Pucliciteit.

Ik vind het heel bijzonder dat sommige mensen verder kijken, echt kijken naar wat iemand kan. In iemand geloven en er dan voor gaan. En ik ben ook blij dat er mensen zijn met wie je speciale band hebt, een klik die wetenschappelijk niet is uit te leggen. Misschien toch een bekende uit een vorige leven?

Interview met Conny, Foto: Berbera van den Hoek

Written by judithellen

14 januari 2012 bij 15:49

Geef een reactie

