@judithellen

uitspraken, keuzes, inspiratie, waarom, drukwerk, theater, thuis, den haag

WRITE ON THURSDAY #WOT 3

with 6 comments

uitdagen —.> uitdaging.

Geschreven in het kader van #WOT (WRITE ON THURSDAY)

Wat is het leven zonder uitdagingen? Alleen maar routine, dingen die je kan, weet en wel eens gedaan hebt.
Saai. Uitgedaagd worden zorgt ervoor dat je verder gaat, je grenzen opzoekt en verkent. Spanning voelt, zenuwachtig bent, maar als het je gelukt is, euforie!

Ik zoek altijd wel uitdagingen. Als ik geen zin heb om door de regen te fietsen ga ik proberen de tram bij te houden (ik maak weer winst bij de haltes, het is eigenlijk altijd gelijkspel), weddenschappen op het werk over het te behalen bezoekersaantallen, bikram yoga (een en al uitdaging!). Maar nog leuker is het om iets te doen dat je eigenlijk nooit durfde.
Toen ik een jaar of 20 was vond ik het doodeng om voor groepen te spreken. Mijn studiecoach raadde mij aan om elke gelegenheid die ik kreeg om te pakken. En dat deed ik. Nu is het niet meer eng, omdat ik het vaak genoeg gedaan heb.

Ik ga een nieuwe (kleine) uitdaging aan. Degene die mij kennen weten dat ik van kleding houd. En dit dan ook graag koop. Eigenlijk bijna elke week wel iets, als ik eerlijk ben. Ik ga niet zover als andere die een jaar geen kleding kopen, maar ik ga tot 1 april niets kopen. Kijken of het lukt! Op Free Fashion Challange kun je alles lezen over 365 dagen zonder winkelen. Om, zo zeggen ze op de site, je eigen creativiteit en persoonlijke stijl te herontdekken. En daar zit wel wat in.
~~~~~~~~~~~~

Wat is WOT?

De Write On Thursday. #WOT. Iedereen kan meedoen, het is een creatieve schrijfopdracht, vrij om te bepalen hoe je dat wilt doen, zoals het bij bloggen hoort en mag kort, lang, in blog, flog- of vlogvorm. Het gaat erom dat je het woord wat elke donderdag gebruikt gaat worden in z’n meest vrije vorm kan uitleggen. Wat vind je ervan, hoe denk je erover, heeft het een metaforische werking, zijn er vergelijkingen, kun je een anekdote terughalen, laat het je dromen of is het vlak en abstract?

Het woord voor WOT wordt elke donderdag geplaatst op het blog van Karin 
In de reacties op het blog worden de koppelingen van de andere WOT blogstukjes geplaatst.

Lees ook WOT 2: Wens

Written by judithellen

19 januari 2012 bij 21:17

Geplaatst in WOT

Tagged with , , ,

6 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. zo. over uitdagingen gesproken! je zou voor de lol mijn kledingkast eens moeten zien. de helft van dat van jou.😛

    karin r.

    19 januari 2012 at 21:37

  2. Uitdagingen ga je aan met een reden… Als het goed voelt, je helpt groeien, ontwikkelen, stappen te zetten, zijn uitdagingen die je jezelf ‘oplegt’ een prachtige kans!

    Marjolein van Braam Morris

    19 januari 2012 at 21:46

  3. wat een leuke uitdaging,
    daar ga ik vast wel meer over lezen!

    linda kwakernaat

    19 januari 2012 at 22:48

  4. Leuk idee, dat Free Fashion Challenge. Benieuwd in hoeverre jouw creativiteit uitgedaagd en geprikkeld wordt.

    Robert Keizer

    19 januari 2012 at 23:19

  5. Coole actie!🙂 #kleding

    Heide (@1espresso)

    19 januari 2012 at 23:58

  6. Succes met je uitdaging… moet lukken tot april, en met kleine stapjes beginnen is ook goed… wie weet plak je er als nog een paar maanden bij…

    Aline

    20 januari 2012 at 01:01


Geef een reactie

