@judithellen

uitspraken, keuzes, inspiratie, waarom, drukwerk, theater, thuis, den haag

no shopping: niet leverbaar

with 2 comments

“heb je ooit iemand gezien waarvan je dacht, ja leuk die driekwartsbroek?”

 

Ik hou van bladen. Ik heb een abonnement op de Elle en koop met regelmaat andere modebladen. Ik let altijd op advertenties. Vanuit mijn werk denk ik. En omdat ik benieuwd ben naar nieuwe producten.

Mijn oog viel op de reclame van Levi’s. Ik kwam het in alle bladen tegen en volgens mij heb ik ook abri’s gezien.
‘Every rainbow has a curve’. De curved broeken van Levi’s, maar dan ik mooie kleurtjes. Hebben dacht ik. Met  ‘voor straks als ik weer mag shoppen‘ in mijn achterhoofd liep in de Levi’s winkel in.
“Wanneer krijgen jullie die broeken die ik overal in de bladen zie?” Vroeg ik aan de jongen achter de kassa (met meetlint om zijn nek).
“Wij krijgen ze niet!”
Ik keek hem een beetje glazig aan, “wat?”
“Wij krijgen deze broeken niet, ze zijn alleen in Amerika te koop”.
“Maar waarom niet? De bladen staan vol met advertenties?”
“Ja, waarom niet, dat weet ik niet. Het is een foutje van marketing denk ik”
“Maar krijgen jullie ze dan alsnog niet?”
“Nee, wij hebben alleen deze driekwart modellen in die kleuren.”

Verbaasd liep ik de winkel uit, “heb je ooit iemand gezien waarvan je dacht, ja leuk die driekwartsbroek?”

Dit weekend kreeg ik de nieuwe Elle in de bus. En weer een dubbele advertentie van Levi’s. Van een broek die niet te koop is. Ook niet op internet. Waarom geven ze zo veel geld uit aan deze campagne? Ik kan het niet begrijpen.

nb Ook de officiële homepage van Levi’s (zie hieronder) laat de campagne zien. Echter, als je drukt op ‘shop now’ kun je niet de broeken kopen die je op het plaatje ziet. 

Written by judithellen

12 maart 2012 bij 09:03

Geplaatst in mode, no shopping

Tagged with , ,

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] al voor de eerste wereld oorlog als het al niet twee eeuwen geleden al was uitgevonden (zo te lezen ben ik niet de enige), maar OK! Ik kom over een maand. Ik haat winkelen voor mijn kleding en passen in een winkel heb ik […]

  2. lol! Dat is inderdaad best dom! hahaha zonde van het geld zeg.. Ik let eigenlijk nooit op de advertenties. Vaak gaat het om producten die véél te duur zijn xD

    Rianne

    12 maart 2012 at 18:57


Geef een reactie

